woensdag 18 januari 2012

Thrifty treasures

Omdat ik vanmiddag 2,5 uur over 5 km heb gedaan omdat heel Antwerpen en omstreken in de file stond, doe ik vanavond lekker niks anders meer dan bankhangen. En laat ik u dan vanaf mijn bank eens al mijn geweldige rommelmarkt- en kringloopaankopen van de laatste tijd laten zien:

Allereerst vond ik op een rommelmarkt deze leuke doos


Hij zat nog dicht. Van dichte dozen word je toch nieuwsgierig hè, en zeker als die op rommelmarkten staan. En kijk eens wat ik zag toen ik hem openmaakte:


Een doos vol knopen, gespen, kraaltjes en knikkers! Iets wat creabloggers altijd vinden in kringloopwinkels en waar ik dan jaloers naar zit te staren, want zulk soort dingen vind ik nooit. Maar ik vond er nu ook één, ha!
50 cent per touwtje van 5 knopen. 'Wat kost het voor de hele doos?' vroeg ik. 'Ehh doe maar € 2,50' zei ze. 'Gimme!' zei ik.

Een tijdje geleden reden we op de fiets door Brussel, in de stromende regen, maar dat mocht de pret niet drukken, zeker niet toen we toevallig langs een retro- en vintagerommelmarktje reden. En wat zag mijn oog? Deze geweldige jurk!



Heerlijk retro stofje! Ik dacht eerst: innaaien en voor mezelf vermaken, maar het wordt toch (alweer) een Lolajurkje. En hoeveel hebben we voor zoveel moois dan betaald? 1 hele Euro! Word ik blij van.

Op diezelfde markt vond ik een groot stuk (Kitch Kitchen?? Of in ieder geval Kitch Kitchen-achtig) zeil voor alweer 1 Euro.


Voor een tasje ofzo?

Een vriendin organiseerde vorige maand een kledingruilhandeltje: iedereen bracht zijn oude-maar-nog-in-goede-staat-zijnde-kleding-die-ze-niet-meer-wilden en ook nieuwe miskopen, mee en er werd lustig geruild. Ik scoorde er onder andere dit King Louie rokje in maatje veel te groot, maar dat kunnen we makkelijk kleiner maken. Beetje kleiner voor mij of veel kleiner voor Lola? Ik ben er nog niet uit. Kostte me eigenlijk €5 maar ik had zelf zoveel 'verkocht' dat ik uiteindelijk met een stapel nieuwe oude kleding èn nog eens €35 naar huis ging, dus het kostte me eigenlijk niks. Das leuk shoppen!


Ik had al vaker kleine kindernaaimachientjes op blogs gezien die al dan niet echt werkten en keek daar dan altijd wat kwijlend naar. Dat wilde ik ook voor Lola! Mijn hart maakte dus een behoorlijke sprong toen ik zomaar tegen deze beauty aanliep: een heuse naaimachine voor maar 50 cent!


Is 'ie niet geweldig? Nu loopt ze er alleen nog maar mee rond te zeulen en gooit hem hier en daar keihard op de grond maar ik zie ons al helemaal samen aan de naai!


Niet dat hij werkt hoor, maar imaginary sewing is al een begin, toch?

4 opmerkingen:

  1. Geweldig, die knopendoos!! #hebbehebbehebbe snap je helemaal!
    En dat naaimachientje, tsja, zoiets hebben wij hier ook sinds SInterklaas ;-) die andere al wat langer trouwens, grappig om opeens een bekende machine te zien! Ben je er (nog) blij mee? Ik wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben eerlijkgezegd niet supercontent met mijn machine....heb echt altijd problemen met knoopsgaten maken en bij gewoon naaien breekt heel vaak mijn garen. Had ik bij mijn vorige machine nooit! En ik gebruik altijd Gütermann garen dus zou toch sterk moeten zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knoopsgaten ben ik achter hoe het komt: dat wieletje MOET goed op de stof staan, daarvoor zat ik ook altijd te hannesen, dat was mijn openbaring.

    Van knappend garen heb ik eigenlijk geen last, gebruik meestal goedkoop garen. Misschien is dat dan de tip? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hoop van harte voor je dat dat samen naaien gaat lukken. Ik ben een spelletjes freak en ik zag mij altijd al spelletjes doen met Lars ....... Tsja, ik heb nu geluk dat ik nog een herkansing krijg met Wietse.

    BeantwoordenVerwijderen